Szeretnénk megvilágítani és elmagyarázni, hogy miért olyan közeli és kedves ez a téma mindannyiunknak és ez a kérdés miért nem csak a politikáról szól. Ez egy politikán túli ügy.
Igen, vagy egy politikai aspektusa is, és minden politikai vetülete fájdalmas számunkra. A szívünk vérzik azért is, ami Kínában történik, az ujgur muszlimok bezárása miatt, és ami Kasmírban történik az elmúlt 80 évben, és ami Burmában történik a menekültekkel vagy akár Szíriában. És mindezeket a területeket figyelemmel kísérjük és fohászkodunk értük, és amikor csak lehet, segítünk nekik.

De ahogy látod, Palesztina kérdése nem csak az igazságszolgáltatás komédiája. Nem csak az üldöztetés és a szembeötlő gyarmatosítás kérdése, ami épp folyik. Láthatod, hogy az apartheid ország az egyetlen maradványa a régi fajta gyarmatosításnak, ami még napjainkban is zajlik. Ugyanez történt a 17-18. században, amikor a nyugati országok betörtek más földekre és csak úgy elvették, megkaparintották azokat.
Ez már elmúlt, ez már a múlté.

Az egyetlen ma is létező gyarmatosító, az a bizonyos ország és régió, amelyet úgy hívnak: Izrael.
És a mi nagyon is világos kritikánk nem az emberek vagy a hit ellen szól, hanem a politika ellen szól, amit csinálnak.
Mi, muszlimok nem antiszemiták vagyunk. Egyáltalán nem. Nem a vallást kritizáljuk a vallásosságuk miatt. Igen, teológiai szinten nem értünk egyet a kereszténységgel, a buddhizmussal, a hinduizmussal vagy a zsidósággal, de ebben élünk.

Hanem mi ennek a régiónak a lakosságát kritizáljuk azért, amit csinálnak és a kormányukat az emberi jogokat eltaposó következetes politikája miatt.

És azt akarjuk, hogy a gyermekeink és mindannyian világosan lássuk ezt a valóságot.
Ezért összefoglalom most 2 fő pontban a lényeget. Szeretném, ha mindannyian megértenénk.

Forrás: islamiclandmarks.com

Elsősorban Palesztina, vagy tágabb értelmezésben azt is mondhatjuk, hogy az Al-Aksza-mecset és környéke (Bejtul Meqdisz) kérdése olyan régiók és területek, amelyeket Allah megemlített és dicsért a Koránban. És amelyek történelmileg Jákob próféta (béke legyen vele) óta összefüggenek az Isten kinyilatkoztatásával és a prófétákkal. Ábrahám próféta (béke legyen vele) unokái óta. És Allah megemlíti ezt a földet a Koránban.

Bejtul Meqdisz maga azt jelenti, hogy „Szent Hely” vagy „Szent Föld”. És Allah egyik neve is az, hogy „Szent” vagyis „El-Quddúsz” (القُدُّوس).

Allah azt mondja a Koránban, hogy

„… a földre, amelyet megáldottunk a teremtményeknek.” (Próféták szúra, 21/71)

Van egy föld, amelyet megáldottunk az egész emberiségnek. Nincs még egy olyan régió, amelyet a zsidók, a muszlimok és a keresztények is szentnek tartanának ezen kívül. És az Isten azt mondja, hogy ez egy szent föld. Mi megáldottuk ezt az emberiségnek بَٰرَكۡنَا فِيهَا لِلۡعَٰلَمِينَ. És Allah azt mondja Mózes prófétának (béke legyen vele), hogy

„Lépjetek be a Szent Földre, amit Allah megírt nektek”
(Az asztal szúra, 5/21)

A zsidókkal együtt hiszünk abban, hogy ezt a földet Izrael népe kapta abban az időben. Ebben nincs vita. Ez egy ajándék volt az Istentől nekik.

De szilárdan hiszünk abban – és ez nagyon világos – hogy ők nem váltották be az ígéretet. Nekünk nincs ezzel gondunk, elismerjük a történelmi múltat és azt mondjuk, hogy a mi Istenünk és a ti Istenetek kijelölte ezt a földet számotokra.

De szilárdan hisszük, hogy amikor hátat fordítottak a kinyilatkoztatásnak, megszegték a szövetséget és nem hittek Jézusban, majd Mohamed prófétában (béke legyen velük), az a föld vagy az az ajándék vissza lett vonva tőlük.

Allah megemlíti a 17. szúrában, hogy

„Magasztaltassék az, aki éjszaka utazásra vitte a szolgáját a Tilalmas Mecsettől (Mekkában) a Legtávolabbi Mecsetig (Jeruzsálemben), amelynek megáldottuk a környékét.”
(Az éjszakai utazás szúra, 17/1)

Az Aksza-mecset, aminek földjét megáldottuk, amely körülveszi azt. Milyen érdekes kifejezés. Allah nem csak azt mondta, hogy megáldottuk az Aksza-mecsetet, hanem Allah azt mondta, hogy a körülötte lévő földet is. Akkor mit gondolsz magáról az Aksza-mecsetről?

Mit gondolsz az Aksza-mecsetről magáról, amikor a körülötte lévő földről Allah azt mondja, hogy megáldottuk azt és az a föld történelmileg kapcsolódik a kinyilatkoztatáshoz.

Jeruzsálem több száz prófétát látott. Több száz próféta élt ott. És mi hiszünk abban is, hogy Dávid és Salamon próféták (béke legyen velük) Jeruzsálemet tették meg fővárosukká és egy templomot építettek ott, ami csoda volt az akkori világ számára. Mi hiszünk mindebben és nincs gondunk a múlt áldásaival, amiket adtak nekik.

Vagyis, teológiai szempontból az a föld szent, az a föld áldás, az a föld az Istenhez kapcsolódik és az Isten prófétáihoz, az elmúlt 4000 évben.

folytatása következik

Forrás: Al-Aqsa – Why we care – by Dr. Yasir Qadhi

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is! Hisz tudod, a tudás akkor lesz igazán a tiéd, ha megtanítod másoknak is! Allah jutalmazzon érte!