Mohamed próféta ﷺ azt mondta egy hiteles hadíthban

Ha eljött Ramadan, kinyílnak a Mennyország kapui és bezárulnak a Pokoltűz kapui és a sátánok lebilincseltetnek.” (Bukhari)

És a sátánok fő vezetői le lesznek láncolva és el lesznek zárva. És ezt nem szimbolikusan kell érteni, hanem ez a valóság! Ez így igaz! Ez történik a láthatatlan világban. Tehát a világ megváltozik.

Ramadánban megváltozik a világ. A legbefolyásosabb és leggonoszabb sátánok le lesznek láncolva! Nem fognak tudni utazni a világban vagy az emberekre hatni, ahogy egyébként azt teszik Ramadánon kívül. Le vannak láncolva. Számuk korlátozott. A Mennyország kapui kinyílnak, szélesre tárulnak és ez hatással van ránk. Ez hatással van ránk. A világ működése megváltozik. A Pokoltűz kapui bezárulnak, a kapuk bezárulnak és ez hatással van ránk.

A vallástudósok egyetértenek abban, hogy nekünk embereknek kétféle természetünk van. Kettős természetünk van. Az egyik a spirituális, ez a lelkünk. Tehát van lelkünk. Ez a láthatatlan részünk és ennek a léleknek van egy sajátos élete. És van egy látható részünk is, ami a fizikai oldalunk, hogy látunk és érzünk dolgokat. A lelki oldalunk több egy angyali természetnél, hiszen ez Allahra vágyik. És a fizikai oldalunk pedig több, mint az állatoké. Ez az evésről, ivásról, szaporodásról, a fizikai vágyakról és a fizikai kötődésekről szól.

És a halál pillanatában ez a két természet különválik! A lélek elhagyja a testet, hiszen a lélek a láthatatlan világ része. Nem tudjuk megérinteni, nem érezzük az illatát, nem tudjuk megízlelni és nem is halljuk. Ez a lélek, de ez vagyunk mi valójában.

A tudósok azt mondják, hogy az emberi lét valósága, az emberi lét lényege a lelke! Hiszen amikor a lélek elhagyja a testet, a test bomlásnak indul és húsra, csontokra esik szét. És amikor szétbomlik, már nem lesz önálló élete. Tehát a spirituális természetünk a láthatatlan világ része, ha érzi a láthatatlan világban történő dolgokat.

Vagyis amikor a Mennyország kapui kitárulnak, ez hat a spirituális természetünkre. Ez kihat a spirituális természetünkre. Amikor a Pokoltűz kapui bezárulnak, ez kihat a spirituális természetünkre.. Néhány részünk érzi azt, amit Mohamed próféta ﷺ mondott egy hiteles hadithban:

„És nem gyűlik össze egy csoport ember sem Allah házainak egyikében azért, hogy Allah Könyvét recitálják és egymás között tanulmányozzák anélkül, rájuk ne szállna a nyugalom, és ne borítaná be őket a könyörület, és ne vennék körül őket az angyalok, és Allah ne említené meg őket azok között, akik Nála vannak (az angyalok között)”. Muszlim

Néhány tudós azt mondja ennek a hadithnak a kapcsán, hogy az „esszekkíne”, vagyis az a nyugalom és béke, ami megszállja ilyenkor az embert, az angyalok jelenlétének a jele. Imam Ibn Al-Qayyim azt mondja több könyvében is, hogy az „esszekkíne” az angyalokkal együtt érkezik. Ez a béke és ez a nyugalom az, amit akkor érzel, amikor Koránt recitálsz, vagy Koránt olvasol, vagy iszlám témájú előadást hallgatsz, vagy egy csoportban tanulsz az iszlámról, vagy imádkozol egy imám mögött vagy jó dolgokat teszel.

Ez az „esszekkíne” azt jelzi, hogy angyalok vesznek körül, az angyalok jelenlétét érzed. Ezt nem az agyaddal fogod fel, hiszen nem érzed az angyalokat fizikailag, nem tudod megérinteni őket, nem érzed az illatukat, nem látod és nem is hallod őket. Akkor hogyan fogod mégis mindezt felfogni? Úgy, hogy érzed az „esszekkínét”, békét és nyugalmat érzel. Melyik részed érzi ezt? A spirituális oldalad.

Tehát onnantól kezdve, hogy a lelkünk érzi az angyalok jelenlétét, szerinted nem érzi a lélek a Mennyország kapuinak kinyitását? Vagy a Pokoltűz kapuinak bezárását? Vagy a sátánok leláncolását? Dehogynem!

Ezért van az, hogy sokan közülünk erőteljesebb vágyat éreznek Allah szolgálatára Ramadánban. Sokkal több nyugalmat és békét találsz, hiszen a Mennyország illata eléri a lelkedet. Felismer egy olyan finom szintet, amit az érzékszerveiddel nem tudsz érzékelni. Nos, ez történik Ramadánban. Ez az, ami történik.

Ezért van az, hogy Ramadán egy különleges időszak. Ezek a dolgok nem a képzelet szüleményei, amikről csak úgy szimbolikusan beszélünk.

Ez a valóság! Ezek a dolgok történnek velünk és körülöttünk. Tehát Ramadán első éjszakáján a világ működése megváltozik!

És a lelked válaszol rá! Ezért van az, hogy a Ramadán egy olyan pont számunkra, amelyben tényleg megújul a hitünk, megújul az istenfélelmünk és a kapcsolatunk Allahhal.

Forrás: The World Changes Every Ramadan – by Merciful Servant